27-05-2018, 23:24
(22-05-2018, 13:45 )Nie plecak napisał(a): Witam wszystkich.Mam dwa pytania dotyczące pomocy finansowej na zakup mieszkania.Mianowicie :
1]Jeżeli ktoś dostał pomoc i się później zwalnia ze służby to jaki jest maksymalny czas oddania tych pieniędzy SW według przepisów.
2]Czy muszę oddać kwotę netto czyli tą co dostałem na rękę czy brutto ? Jeżeli brutto to dlaczego skoro to SW odprowadziło podatek do Urzędu Skarbowego i moim zdaniem to oni powinni ubiegać się o zwrot podatku.
Chcę tylko dodać że mój dyrektor chce abym oddał natychmiast całość pieniądzy przed opuszczeniem szeregów SW oraz to że ma być to kwota brutto.A o zwrot podatku mam ubiegać się sam od Urzędu Skarbowego.
Jak to wygląda według Was ? Dziękuję z góry.
Sprawa jest dość prosta. Rozwiązanie Twoich pytań kryje się w Art. 186. Ustawy.
1) 14 dni od momentu kiedy decyzja o zwrocie stała się ostateczna. Rozumiem to tak: składasz raport o zwolnienie. Dyrektor raport przyjmuje. Zostajesz zwolniony w terminie do 3 miesięcy od daty złożenia raportu - to dyrektor decyduje kiedy to nastąpi. Może być w pierwszym dniu, a może być w ostatnim dniu 3 miesięcznego okresu. Wtedy dopiero otrzymasz decyzję administracyjną nakazującą zwrot pomocy. Od tej decyzji przysługuje Ci odwołanie do Dyrektora Okręgowego. On ją podtrzymuje czyli decyzja staje się ostateczna - Możesz się odwołać do sądu administracyjnego, ale nie zmienia to statusu wykonalności decyzji. Od tego czasu masz 14 dni na zwrot.
2) Zwracasz kwotę brutto i o ile się nie mylę musisz jeszcze uwzględnić ustawową waloryzację. Natomiast później Ty masz prawo do uwzględnienia zwrotu przy zeznaniu rocznym. (0114-KDIP3-3.4011.497.2017.1.JM | Interpretacja indywidualna Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej).