19-03-2025, 13:47
(18-03-2025, 21:35 )Klawisz@ napisał(a):Wszystko zalezy. Pobierając dofinansowanie, zostało ono wrzucone w Twój podatek od dochodu. Zależy jak to teraz będzie księgowane. Przykładowo jeśli dostałeś kwotę brutto 50.000 to zapłaciłeś 6 tys podatku. W teorii oddajesz 44 pomocy i 6 tys podatku. Jeśli wrzuca ci to w opłacony podatek dochodowy. To będziesz miał zwrot ponieważ twój dochód będzie beż zmian a podatku zapłacisz dużo więcej niż powinieneś. Tyle teorii. Tak by było jak oddajesz wszystko naraz. Z tymi zalosnymi ratami to nie wiem jakby to miało być.(18-03-2025, 20:40 )Administrator napisał(a): W ostatnim czasie pojawiło się wiele wpisów, które nie udało się przywrócić o świadczeniu mieszkaniowym.
Poniżej przedstawię założenia jakie udało się wypracować podczas ostatnich spotkań zespołu.
Świadczenie mieszkaniowe ma wynosić
Miasto st.Warszawa -1800 zł.
Miasto Wojewódzkie -1500 zł.
Miasto Powiatowe - 1200 zł.
Pozostałe miejscowości -900 zł.
Świadczenie mieszkaniowe otrzymują wszyscy funkcjonariusze (oprócz tych, którzy maja przydzieloną kwaterę tymczasową).
Świadczenie mieszkaniowe mają również otrzymywać funkcjonariusze w służbie przygotowawczej.
Funkcjonariusz, który pobrał dofinansowanie na zakup lokalu mieszkalnego, a chce otrzymywać świadczenie mieszkaniowe musi zwrócić pobraną kwotę. Będzie mógł ją rozłożyć na 120 rat, wtedy świadczenie będzie pomniejszone o tą ratę.
Z chwilą przejścia funkcjonariusza na zaopatrzenie emerytalne, pozostała część zwrotu dofinansowania zostaje umorzona.
Wygasają: pomoc na zakup lokalu mieszkalnego, dodatek za brak mieszkania oraz dodatek za malowanie.
Zwrócić należy kwotę brutto, lecz podatek, który już raz zapłaciliśmy będzie można odzyskać.
A kiedy taki podatek będę mógł odzyskać ? W którym momencie ?? Czy jak muszę zwrócić kilkanaście tysięcy przy rozliczaniu to odzyskam to też?